CRED – Promotorul schimbării în educația din România

„Educația nonformală: actori, practici, perspective” este numele unui nou workshop din cadrul proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED organizat în această primăvară la nivelul întregii țări.
Acesta a fost prezentat miercuri și la sediul Inspectoratului Școlar Județean Giurgiu, fiind organizat în parteneriat de Casa Corpului Didactic Giurgiu și Casa Corpului Didactic Teleorman.
Conform reprezentanților proiectului, acesta aduce un supliment de educație non-formală în rândul școlilor care suferă din cauza creșterii gradului de abandon școlar.
La evenimentul de miercuri au existat prezentări ale Palatului Copiilor și Clubului Sportiv Școlar, dar și exemple de bune practici cu ocazia programelor „Școala Altfel” și „Săptămâna Verde”.
Invitat special din partea Ministerului Educației a fost profesorul Mihail Cioflan care a prezentat concluziile proiectului CRED, unul dedicat învățământului primar și învățământului gimnazial.
Unul dintre principalele obiective ale proiectului CRED a fost formarea cadrelor didactice din învățământul primar și gimnazial în vederea implementării noului curriculum de gimnaziu și facilitării tranziției elevilor de la nivelul primar la cel gimnazial.
În cadrul proiectului au fost formate la nivel național peste 50.000 de cadre didactice, 800 dintre acestea provenind din județul nostru.
Mihail Cioflan a anunțat în cadrul prezentării de la Giurgiu că Ministerul Educației a dat undă verde și proiectului CRED 2 care se va adresa învățământului liceal.